Gräsö lördag idag

Hejhej :)

Idag är det gräsö lördag.
Vi vaknade omkring 9.30-10.00 typ, sovit jätte skönt.
Vi åt ordentlig frukost, jag åt fibergröt med linfrön och russin i, till det åt jag mormors krusbärskräm och en prickikorv macka :D GOTT!

Jag och Moa gick en sväng och fiskade i regnet, läskigt att gå på de blöta bergen. Men vi klarade oss, halkade inte.
Ingen fisk, inte ens någon som försökte. Vi testade stövlarna på en liten liten äng som var fin, där skönk vi riktigt fint!

Vi togt det lugnt, kollade på friidrotts vm och senare åt vi lunch, skinkpaj, grönsaker.
Sen hade mormor gjort en äppelpaj som vi fikade med lite.
Efter det vart man mätt och trött. Jag pluggade och läste i körkortsboken en timme, sen somnade jag i 1,5-2 timmar.
Jätte skönt att sova lite. Det har regnat hela dagen så man blev riktigt trött av att inte göra något.

Omkring 18.00 så började vi laga mat. Middagen blev grillat kött, stekt potatis och grönsaker.
Vi har följt friidrotten hela dagen i stort sett och just nu är klockan 21.15 och vi har precis varit en sväng till dasset!
Moa skrämde bort en räv när vi öppnade dörren till stugan. Stor räv, sa hon!!
Det ända halkandet som blev idag var när moa höll på att halka under dasset!! :D haha

Nu ska vi fortsätta att kolla på friidrott och äta lite chips kanske :D

Pusspuss<3

Dagens hissa: Sova middag, riktigt skönt
Dagens dissa: Vädret och den dåliga REKLAMEN!!
Jag och Moa har sjungit på varje reklam tror jag, haha.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0