Förbannad

Hejhej :)

Jag har haft det bra sens jag skrev sist ,
Petra och pappa fyllde år den 29 december.
På lördag ska vi fira dom :)
Vi har kommit på vad vi ska ge pappa också, jättebra eftersom det alltid är svårt såhär efter jul.
Vi firade Petra hemma igår med familjen bara.
Jag och filip hade med oss en tårta, en röd med chokladgrädde och hallon. Asgod!
Utav oss fick petra en tubklänning i spets, jättefin.
Kanske används i morgon. Annars kanske på lördag då vi firar henne och pappa :D

Varför jag är förbannad?
Eh, ja eftersom våran farmor alltid gör samma sak.
Hon säger att vi ses när vi ska fira någon.
Sen när inbjudan kommer så "har hon annat att göra" t.ex; hämta hem hundar med sin granne.
Vilket självklart går före sin son och barnbarn som fyller år ..
Fast hon till och med blir erbjuden att bli hämtade hemma och lämnad efter kalaset så tackar hon "nej".
Det är så jävla typiskt.
Sen har hon mage att fråga när jag och petra kommer dit för att fika och för att petra ska få sin present.
Med present så menar jag "en hundring", som inte ens är i ett kort och kuver utan tagen ur plånboken alldeles nyss.

Blir besviken och irriterad.
Pappa och petra blir självklart ledsna och dissade för några jävla hundar som hon säkert inte ens ska ivgä och hämta.
Det är bara något hon säger så hon slipper.
Fy fan vad sug jag blir. ÅH!!

Ska skicka ett sms till henne och skriva: Vi kommer till dig då du kommer till oss .
(Vi syns på begravningen)

Idag så har jag, petra och filip förberett en massa inför i morgon - Nyårsafton :D
Vi har dekorerat rummet, fixat bakelser, eldat tunnan så all is smält, handlat allt, tvättat och skurit upp all potatis, lagt köttet i marinad, gjort det och en massa mer :)
Det vart as fint inne i rummet där vi ska sitta.

Är så jävla nöjd.
Här kommer några bilder på rummet :
Silver och lila ;)



Lila och Silver som sagt, är riktigt nöjd över dekorationerna.
Vart fint, tack för hjälpen - Filip, Petra, May



Fint, fint, fint :D

Nu ska vi mysa i källaren, tända ljus, äta lite chips, dricka lite läsk och mysa till brasan,
Bye, puss <3

Kommentarer
Postat av: Pia

Va fint ni har gjort man kan tro att ni arbetar som inredningsfixare eller homedesigner. Hos er skulle jag också vilja vara för att njuta av allt det vackra.Men jag är som tur är bortbjuden på annat håll. Kram till er alla.Moster Pia

2009-12-30 @ 20:08:25
Postat av: Cilla

Då får ni passa Er imorgon!! Baljan varm!! Cilla gillar! Gott Nytt år Gumman!!

Kram Cilla

2009-12-30 @ 23:35:38
URL: http://cillalindblad.bloggplatsen.se
Postat av: fanny

ni är duktiga ni ;D

2009-12-31 @ 10:30:34
URL: http://annafannylundgren.blogg.se/
Postat av: Eila *Gustafsson

Jätte fint dukat,där skulle man sitta och njuta av läkerheter, släng i väggen Nobelfestens fixare!



Ang."Förbannat". Skicka kopian till A-Mari så hon vet hur du känner, kanske det blir förbättring så småningom.

Lycka till och kram Mormor

2009-12-31 @ 14:54:13
Postat av: mamma Ann

Ni är bara föööööööööör duktiga...så fint det blev...att det skulle bli fint förstod jag efter dina inköp men SÅ fint...:-)



Farmor är ett sorgligt kapitel. Jag tror som sagt att det är bättre att inte "bränna" för mycket krut på henne - det är hon som förlorar i slutet. Lägg krut på dom nära kära som finns i alla väder och som ALDRIG skulle hitta på säga nej när man blir inbjuden till födelsedag och som lägger ner själ i födelsedagspresent eller hitta det rätta kortert till "slanten"...för om du summerar dina nära/kära och vänner så är övervägande sådana...eller rättare sagt det finns bara en som inte är så...och vi vet alla vem. Puss...älskar dig.



PS. Opps har jag skrivit för mycket nu...men de står jag för.

2010-01-02 @ 14:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0