God morgon :)

Hejhej :D

Idag är jag ledig, underbart skönt.
Sov till kl: 9.00 ungefär, vaknade utav lillasyster som har rummet vägg i vägg med mig, hon pratar inte tyst i telefonen om jag säger så. En timme om inte mer satt hon och snackade också.

Jag låg och planerade och tänkte ett tag.
Skrev sms till filip och undrade hur långt dom hade kommit, dom var i stockholm redan :)

Nu så är jag uppe, har precis duschat.

Innan jag hoppade in i duschen så kollade jag på tv, fanns inget att kolla på så det blev typ nyhetsmorgon eller vad det heter :)
Dom snackade om viner så nu vet jag hur jag ska servera på festen i december.
Sen vart det nyheter och dom pratade om vaccinet mot svininfluensan.
Dom var och filmade på alla ställen i uppsala där folk stod och köade dag ut och dag in för att få sitt vaccin.
Mamma och henry har varit iväg två gånger och försökt vaccinera sig, första gången dom åkte iväg så var det slut. Andra gången henry åkte iväg så var det jätte lång kö så han struntade i det.

Jag tänkte så här, att vi kan ju åkta iväg ett helt gäng som ska ta sprutan, så kan vi ta med oss någon campingstol, godis kanske en kortlek och sitta i kön, vänta och vänta. Fast vi väntar ihop och har skojj istället. Vi kan sitta där i våra stolar, kanske lyssna på musik och spela kort. Då går nog tiden mycket fortare och vi har roligt. Om mina kompisar (carran, pontus, moa, filip, johanna och johan) skulle vara på så skulle vi ha as roligt, sitta och prata, skratta och så.

OM det tar för lång tid och vi blir hungriga så kan ju några ta beställningar och sen springa iväg och köpa mat på Mc´donalds/eller något ställe och vi kan äta, i våra fina campingstolar :D - Haha.

Annars tror jag inte att det blir av, jag åker iaf inte iväg själv och står i en kö i någon/några timmar.

Nu ska jag upp, smörja in mig i den underbara hudkrämen - cocos, sen klä på mig, äta frukost, skicka iväg två viktiga brev och sen plugga svenska. Ska skriva ihop mitt Pm som ska redovisas på måndag - Nationella prov.
USCH!

Ha en trevlig fredag, skriver mera senare :)

Puss!


Kommentarer
Postat av: Mamma Ann

Tänk om jag läst din "blogg" innan jag åkte till Knivsta i morse (lördag) - då hade jag haft stol och fika med. Det tog oss 4 timmar att få vaccin och övervägande av tiden var vi osäkra om det skulle räcka till oss eller ej...



Puss//Mamma

2009-11-07 @ 18:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0