Helg, jobb, bråk, kärlek <3

Hejhej , :)

Nu ska jag uppdatera lite, haft en del att göra .

I Torsdags så hade vi Mattias i kallköket, vi gjorde en massa förrätter och sådant.
Jag, Carran och Johanna är i en grupp, en bra grupp :D
Vi gjorde ost kex, två olika sorter. Fyndiga och smarta tycker jag :)
Sen gjorde vi en massa andra saker också.

I Fredags så vart det chark och sen svenska.
På charken fortsatte vi att träna på styckning av gris, det gick ganska bra.
Jag var jävligt trött, gjorde bara en stycknings del.
Sen vackade jag saker i ca 2 timmar i sträck, som tur var så fick jag hjälp utav moa och anna när dom var klara -tack.

Idag så är det lördag. Klockan var ställd på 8.30 men jag vaknade 7.30, gick upp på toa, kollade listan och la mig i sängen igen. Gick upp 8.00 och började väcka filip lite.
Vi åkte upp till bageriet för att packa bilen och äta frukost, åkte hem och packade det sista.
Sen åkte vi upp till bageriet igen för att visa våra fina nybeställda tröjor och jag behövde fylla på mobilen.
Sen rullade vi mot gränby :D

Där träffade vi moa med föräldrar och johanna.
Vi tog två kundvagnar och fyllde dom med allt vi behövde, smart och skönt för vi slapp bära allt.
Packade upp och gjorde fint, sen var försäljningen i full rulle.
Vi gick runt med våran fina korg och jag gick runt utan korg och gjorde reklam ändå.
Känns som att jag gått flera mil, känns i fötterna iaf. Stod knappt någonting bakom bordet och sålde, gick bara runt och gjorde reklam m.m.
En grej som var as bra var att på gränby var det vaccination, det betydde KÖ!
Ifrån apoteket och långt ut på parkering var det kö, flera kunder var nog dom som hade vaccinerat sig.
Började en smaka i kön så ville alla ha :)

Allt gick bara bra, vi sålde en del iaf.
Såg många bekanta ansiktet som kom förbi, t.ex. farfar och anita, pappa/wicke, mamma och wille, lillasyster, pia och ove, mormor, Karro ifrån klassen, Carina och matilda, och många fler :D

Nu så är vi hemma, skönt.
Räknat pengar, kollat timmar, burit lite och planerat.
Ska packa om brödet i morgon om jag hinner, som sagt i morgon blir det bio :D
New Moon! Woho :D - spännande!

Nu ska jag sätta mig i fotöljen och räkna ihop lite timmar och så,

Pusspuss <3

GLÖM INTE Uppsala Julmarknad på stan, vi står på Fyristorg den 28/11 och den 29/11, marknade håller på 11.00 - 16.00
Vi kommer att göra det riktigt julmysigt och fint, apelsiner/nejlikor, granris och massa ljus, kom till oss!

Kommentarer
Postat av: mamma Ann

Se till och vila på söndag så du orkar.

Ni är så duktig och i er monter var det full fart - ni är så tuffa som går runt och pratar med folk och marknadför er på bästa sätt.

Super bra jobbat!!!!



Stor kram och puss till min underbara dotter...:-)

2009-11-22 @ 09:26:55
Postat av: Moster Pia

Vill bara skicka ett Grattis till er alla ni är jätte duktiga försäljare.Jag får massor av beröm från mina arbetskamrater i Västerås att ni bakar så gott bröd. Ta åt er och njut i berömelsens glans det är ni värda. Krama till er alla.

2009-11-22 @ 17:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0