Trött

Hejhej!

Idag så är det söndag, vi sitter och kollar på "Dumpad" som går på tv.

Igår så var det Öppet Hus på skolan.
Vi började 8.30 och var där till kl 14.30.
Det gick väl bra, var väldigt jobbigt mot slutet.
Jag kände mig som en bläckfisk, behövdes på 8 ställen samtidigt.
Om inte mina ettor ropade så gjorde Anders det.
Jag hade 3 stycken ettor att ta hand om.

Vi alla i min klass, vi treos fick ta hand om ettorna.
Vi hade blivit utplacerade i grupper.
En grupp styckade nöt, en styckade gris, en styckade lamm och sen en grupp gjorde korv.
Min grupp hade som uppgift att fylla upp hela butiken som var tomm.
Vi fick mala en massa köttfärs, skiva bacon och lövbiff. Vi gjorde en massa annat, massor av grytbitar, strimlor, kotletter, entrecote m.m.
Tror aldrig jag gjort så mycket samtidigt, jag hade sju bollar i luften och sprang fram och tillbaka.

Anders var iallafall riktigt stolt och glad över Lp1 och Lp3B.
I slutet när vi städat klart och var klara för att gå hem så tog vi allihopa en gruppbild :)
Mina ettor, Sara, Lovisa och Amanda var riktigt duktiga!

Idag, Söndag blir det lugnt.
Jag MÅSTE skriva klart svenskan, har ångest.
Har inte kunnat sova så bra i natt fast jag var grymt trött .

Filip och hans pappa kanske ska åka iväg och hämta ved, då ska jag passa på att fixa svenskan.

Igår efter skolan och allt slit så åkte vi hem för att duscha i Gunsta sen åkte vi mot gränby.

På Gränby träffade vi pappa, wicke och petra.
Vi gick runt och shoppade lite :)
Jag och Petra tog med oss pappa in på Dressman.
Jag sa att vi skulle köpa en skjorta till honom.
Det gjorde vi, han fick prova storlekar och han hittade storleken han skulle ha.
Vi bestämde färg också tillsammans, det vart en mörkgrå, jätte snygg.
Den passa bra till jeans och finbyxor, instoppad eller ej.
Sen köpte vi ett par randiga kalsonger i lila/blått/svart, coola. 

Nu ska jag ta det lugnt.
Senarse ska vi hyra film och jag ska köpa glass.

Puss <3

Behöver nog hjälp för att kunna sova tror jag.

Kommentarer
Postat av: tvillingmamman

Tack för din fina kommentar :D

2009-11-09 @ 08:44:32
URL: http://towebomaan.blogg.se/
Postat av: Mamma Ann

Puss puss du är så duktig.

Hoppas att du fick sova i natt och att det gick bra med svenskan.



Puss/mamma

2009-11-09 @ 12:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0