Snart marknad!

Hejhej :)

Idag har det verkligen varit full rulle från morgon till kväll.
Vi har haft ett schema, (typ).
Lista på vad som ska göras.

Först var det skola, styckade lamm.
Varje onsdag har vi ett test på delarna, grisdelar, lammdelar och nöt OM man kan.
Idag satte jag alla grisdelarna, as skönt!
Man blir bättre och bättre för varje onsdag som går.

Klockan 11 så var vi hemma, åt lunch och planerade.
Filip ville fixa sina fäljar till bilen, köpt färg och så.
Jag kände att jag behövde börja att fixa.
Jag tog fram listan med alla saker som skulle fixas och vara med i morgon vid marknads-starten.

Allt vi hunnit idag:
- Plockat granris
- Plockat rönnbär
- Jag har renskrivit tim-listorna
- Diskat smakprovs burkarna
- Packat bilen med bord, bockar, granris, rönnbär, ved, vedkorgar, ikeakassen, skyltar och ALLT :)

Och massa mer har vi gjort, fixat med växel, kläder, planering överhuvudtaget.

Nu sitter vi i soffan och tar det lugnt.
Ätit lasagne nyss.
Vi ska kolla på bonde söker fru, grey's anatomy och senare premiären på Southland.
Vi har lungt förtjänat att ligga i soffan och glo på tv tills det är dags att sova.
Innan vi ska sova så ska jag fixa sängar åt moa och johanna också :)

Jag hoppas, hoppas verkligen att dessa fyra dagar på denna marknaden kommer att gå SKITBRA!
Men det tror jag verkligen att de kommer att göra. Kommer bli skit skojj!

Haha, idag när jag var som stressigast så ramlade jag i hallen.
Janne stod och lagade mat i köket.
Jag sprang emellan bageribussen och hallen med saker.
Jag hade tagit ikea-kassen på ryggen som var FULL av saker och så skulle jag böja mig framåt och ta upp våra fina skyltar. Ikea-kassen var så tung att jag ramlade framåt.
Haha, vart så jävla paff!
Skojj, vi garvade åt det jag och janne :D

Förutom alla planer och fläng hit och dit så har det varit en bra dag . .

Nu ska vi kolla på tv, vi har hyrt en film också. Tror inte att vi hinner kolla på den ikväll.

I morgon kväll, efter marknaden är slut, omkring 19.00 så måste vi säkert baka. Kommer bli en skit lång dag!

Glöm inte bort att komma hit, provsmaka vårat bröd, köpa någon kartong och fika på Österby Hembageri :D

Pusspuss <3

IDAG BAKADE JANNE OCH ANTON LUSSEKATTER, LUKTADE ASGOTT! :D


Kommentarer
Postat av: zarah

vilka tider är det. jobbar kväll men vi kan nog komma innan

2009-10-07 @ 22:21:36
URL: http://muppmulle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0