TACK!

Tack ALLIHOPA för era fina kommentarer, blir så glad.
Fällde några glädjetårar.

Tack mamma <3


Igår när vi kom upp hit till Ockelbo så kollade vi runt lite, kollade kylskåpet och planerade mat.
Sen skrev vi lista och åkte iväg för att handla :)
Det vart spagetti med fläskytterfilé och champinjoner.
Man kokar pasta, sen steker man dom små fläskytterfilé bitarna och champinjonerna, sen i med grädde och kryddor och låt det puttra.
Gott, gott.
Åke uppskattade den goda maten :D

Senare åkte vi till affären igen, köpte för lite läsk och vi lite lösgodis.
Sen åkte vi till Ingrids gravplats.
Den är så fin!
Gravstenen är ett hjärta, vackert hjärta.
Namnet Ingrid Sjöberg är skrivet i hennes egen namntäckning.
Vi tände två ljus och tog bort lite löv.

Jag ville gå in i minneslunden, lyste så vackert där.
Två STORA "lycktor" med fullt av ljus i.

Efter det far vi hemåt igen till Åke.
Jag fortsatte med min stickning, mina fina halsduk :)
Filip retas som tusan, men jag sa det att han ska bara veta hur svårt det är.

När vi var och handlade mat så ville filip köpa ett blått garn som jag ska göra en halsduk utav till honom också. Själv tyckte han att jag skulle lära honom så vi köpte stickor också.

När vi kom hem så började jag med hans stickning, sen fick han själv ta över och försöka lära sig.
Han är så grymt koncentrerad och söt när han stickar.
Han har kommit en "liten" bit på väg och han är riktigt duktig :)


Idag så skulle Åke till sjukhuset i Sandviken.
Filip och Åke åkte på morgonkvisten. Jag och Fanny tog det lugnt, jag passade på att duscha.
Sen efter någon timme så åkte vi mot Sandviken jag och fanny.
Vi skulle ta oss till sjukhuset för att sedan ta sällskap och käka lunch någonstanns.
Vi åkte in till centrumet och hittade ett fik/mat ställe som vi käkade på.
Filip och Åke tog kycklinglasagne, jag och fanny tog varma mackor - ost/skinka.
Gott!

Efter det skulle filip och åke besikta åkes bil.
Jag och fanny åkte tillbaka till stugan istället för att sitta och vänta någon timme.
Nu så har vi kommit hem, bamse har kissat och vi ska kolla på tv :)

Ikväll blir det en till hyrfilm och eld i den öppna spisen.
MYSIGT.

Jag mår riktigt bra faktiskt, skönt att få körkortet, slippa all press.
Sen åka iväg en sväng är riktigt skönt.
Åke uppskattar att vi kommer hit och jag behövde en lugn stund.

I morgon ska vi åka hem igen, hämta Wiljam på dagis och sen åka ut till filip.

Nu ska jag kolla på tv och äta lite godis.
Ha det bäst.


Det gick ASBRA att köra idag, jag och fanny :D


Kommentarer
Postat av: Pernilla - Mamma Till Jonas

jätte bra! ska lägga upp bild snart :)



kram

2009-10-28 @ 19:57:30
URL: http://korkbarn.blogg.se/
Postat av: Pernilla - Mamma Till Jonas

Super nöjd med den :D



kram

2009-10-29 @ 17:28:51
URL: http://korkbarn.blogg.se/
Postat av: fanny

Det gick ju hur bra som helst med att köra :)

så duktig så Lina !!

2009-10-30 @ 13:00:39
URL: http://annafannylundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0