pappa kines, mamma japan - stackars lilla barn

Hej :D

Idag så har dagen gått jätte fort.
Jag har hunnit göra mycket och fint har det blivit.
Glömde att ta före och efter bilder :/

Började dagen med frukost så klart.
Sen satte jag mig vid datan och fixade med alla projekt-timmar.
Var dags att skriva in dom i datan och skriva ut nya häften.

Efter det så ringde jag May i bageriet och frågade vad jag skulle använda på fönstrena ute på altanen.
Jag tänkte nämligen putsa dom :)
Altanen är inte klar ännu, men har hunnit med mycket och fortsätter i morgon.
Har gjort:
- Burit runt utemöblerna till framsidan och ställt upp dem
- Putsat nästan alla fönster utvändigt och invändigt
- Burit ut grillen ifrån altanen
- Burit ut bordet och alla krukor
- Sopat bort all skit ifrån altanen
- Skottat bort lite snö så det smälter fortare

Under den tiden så var Bamse ute med mig :)
Han har legat i solen nästan två timmer och sovit. Skönt!

I morgon ska jag:
- Renskriva Arbetsmiljö & Säkerhet
- Dammsuga altanen
- Torka golvet på altanen
- Torka bordet och stolarna
- Bära ut alla dynor och kuddar
- Putsa dom sista fönstrena
- Fixa sovrummet till Kinesen - Jack.

Nu ska jag bara ta det lugnt.
Skön dag, härligt väder och mycket hann jag göra.

Filips utbytesstudent har kommit nu.
Han heter Jack (Omgjort från kinesiska till engelska).
Filip, Moa och Pontus träffade gänget ifrån Kina idag :)
Det hade gått bra.
På onsdag kommer han hit och blir här till den 25 april.

Ännu en grej att berätta :D
På Torsdag kommer Unt - fotografen och fotar oss.
Hon - Emma ska fota oss i Österby Hembageri medans vi bakar :D
Kommer att bli as bra!!

STOR kram till Anton, Katarina och Alvar som inte längre behöver vakna 3ggr om nätterna för att mata lilleman nu när han väger ordentligt och inte behöver ersättning.
KRAM! :D


Nu ska jag gå ner, tända några ljus och bara slappna av.
Kram, kram :)

Kommentarer
Postat av: Eila Gustafsson

Du jobbar alldeles för mycket med all städning???

Du har ju skoln ockcå!!!

Kram Mormor

2010-04-13 @ 10:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0