ett litet inlägg :)

Tjolahopp ,

Idag så har vi varit ute nästan hela dagen.
Tur att vi eldade, annars hade vi dött i den här bitiga kylan.
Vi rensade i ett stort traktorgarage som Åke har.
Nu är allt borta, man kan komma in där lätt som en pannkaka.
Skotern går lätt att vå ut och lätt kunna backa in igen efter turen.
Vi har inte åkt någon skoter, har inte hunnit.
Inge skönt att åka skoter när det är så kallt, vill inte ha vinden i ansiktet.

Nu sitter jag i soffan.
Mätt efter middagen.
Åke läser tidningen på kökssoffan och filip promenerar med bamse.
Det är så j**la mörkt ute så jag vill inte gå ut om jag slipper.
Brasan knastrar och sprakar så otroligt mysigt.

Efter vi varit ute så länge så tog vi det lugnt på soffan.
Filip låg i ett hörn och jag i ett.
Bamse låg i mitt knä, nästan över mig och sov :D

Bamse har varit på ett jätte knäppt humör idag.
Vi hade honom lös medans vi jobbade ute.
Han hade sin pinne och sprang runt.
Två gånger hoppade han på mig utan anledning.
Jag hjälpte bara filip eller stod breve och pratade.
Han snodde min vante och försökte bita i jackan m.m.
  Han skämdes och fick gå in utan sin pinne efter filip sagt åt honom.

Åke var så gullig idag.
Han var orolig för att vi skulle kasta allt.
Efter lunchen så gick vi ut och började jobba.
Vi visste att han skulle lägga sig på soffan och halvsova i ca en timme.
Vi märkte efter ett tag att han stod i fönstret lite då och då för att kolla på vad vi gjorde :P
Efter ett tag kom han ut och kollade vad vi gjorde, muttrade lite och gick in igen.
Han sparar, och sparar på MASSOR av saker i alla utrymmen.

Nu ska vi mysa lite, filip och bamse kom tillbaka nyss.
Vi har köpt lite gott och hyrt en film ; Baksmällan.

Bamse är väldigt mörkrädd så han har inte "gjort ifrån sig" fast han åt för ca 1.5 h sen.

Pusspuss, bye <3
Skriver i morgon :)


Kommentarer
Postat av: fanny

baksmällan är bääääääääääääst !!

2010-01-05 @ 23:24:19
URL: http://annafannylundgren.blogg.se/
Postat av: mamma Ann

Stackars Bamse vara mörkrädd....



Puss/mamma

2010-01-06 @ 17:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0