Torsdag ,

Hej :D

Inte hunnit skriva,
- skolstart
- planering
- möten och en massa

Igår så började skolan som sagt.
Vi har Religionskunskap och Natur.
Pang på röbetan lixom.
Alla lärare vill hinna berätta vad som ska göras innan studenten.

Idag torsdag, vi började med arbetsmiljö och säkerhet med Elisabeth.
Som vanligt lite sen men hon kom ju iaf.
Jippie, eller inte.
 De två längsta timmarna i mitt liv var idag tror jag.
Hennes lektion var sååå lång.
Man ser hennes mun röra på sig men man hör inte vad hon säger.

Efter hennes lektion och en stor bunt papper så var det naturkunskap istället.
Jag, filip, johanna, carran och moa slapp den lektionen eftersom dom bara skulle kolla på film.
Vi hade projektmöte med Lars istället.
En timme försvann och vi skyndade oss för att filip skulle hinna besikta sin bil kl: 13.20.
Jag var hos johanna så länge.
Skönt.
Bilen klarade besiktningen, skönt!
Filip verkade lättad.
Slippa ersätta saker och boka en ny tid.

Jag har läst, läst och läst.
Istället för att kolla på tv så har jag i stort sätt läst istället.
I tisdags åkte vi och hämtade bok nummer två hemma hos johanna; När jag hör din röst
Idag torsdag så har jag bara några kapitel kvar i den.
Har läst på som tusan.
Jag har inte gjort mindre än vad jag brukar göra och bara läst, nej.
Jag har hunnit med allt jag ska göra, lagat mat, handlat och fixat som en vanlig dag :)
Den är så spännande.
Nu har jag bok nummer tre ligger i väskan.
Den får följa med mig vart jag än går och åker.
Så när jag läst ut bok nummer två så är det bara att börja läsa :D

Nu ska jag lägga mig i soffan, filt som värmer och boken.
Appropå värme så har vi ingen.
Igen, usch!
Svinkallt.
Nere är det ungefär 17-18 grader och i petras rum är det 15 grader.
Hoppas att vi kan sova.
Har haft svårt att sova när det varit så kallt här.

Fick mms igår på naturkunskapen.
Ett mms som piggade upp.
Det var ifrån Katarina, Antons flickvän.
Deras barnrum är så gott som klart.
Ska åka dit någon dag och kolla.
Ta lite kort och visa er.

På lördag är det "knut" i Österbybruk.
Igår var det i Gimo men Janne och deras gäng åkte inte dit.
Spännande att se vad alla är för något.
Försöka lista ut vilka janne och dom är och vilka may och damerna är.
  Jag tycker att det är grymt läskigt och har j**ligt ont i magen när vi står där uppe och kollar.
Har som sagt fobi för "utklädda" personer.
Usch.
Jag blir bara rädd när vi åker till lilla Thun´s och Byggarebob står utanför eller något liknande.
USCH!

Nu ska jag läsa, bye :D
Puss <3

Mammas present har kommit.
Har "slagit in" filip och fannys presenter.
I morgon gäller det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0