Tranbärs juice / alvedon / förberedelser

Hejhej :)

Just nu så "går" jag på tranbärs juice och alvedon.
Huvudverken är kvar, likaså illamåendet och självklart urinvägsinfektionen.
Kanske är kroppen som säger ifrån ordentligt eftersom jag inte lyssnat.

Idag/Lördag så är det full fart.
Åt en mysig frukost med allt som fanns, ljus och roligt sällskap av filip, fanny och annica :D
Filip började elda i tunnan som ska vara varm till ikväll.
May kom hem med allt som behövdes för att göra all mat och kvällen lyckad.
Massor av pajer vart det och ett fint bord med en massa frukt godis och dricka i alla smaker.

Ikväll så kommer all personal som jobbar på bageriet och deras respektive.
Dom brukar ha julklapps - utdelning.
Man köper en julklapp för 100kronor och sen drar man lotter och byter.
Jag har inte köpt någon julklapp, har inte hunnit.

Igår var första gången jag var ut på två dagar.
Igår när Janne och Filip kom hem så hade det tydligen varit och var pissväder, småregn som jag inte ens märkt.

Som sagt, nu är snart allt klart.
Jag har iaf duschat och fixat med kläder och så för att vara klar till 17.00.
Jag och Fanny ska åka till Örbyhus och hämta Lina som ska komma hit :)

Vi har gjort massor av pajer, några är veg-personer som kommer så vi har fixat så att dom också ska få god paj :)
Veg-pajen såg riktigt god ut ---> obergine, tomater, paprika och oliver i.
Vi har gjort skink och räk paj, svamp paj och massor av fler.
Blir mycket folk så vi har fixat att vi ska kunna sitta i mays fin rum, köket och nere.

I morgon ska filip jobba.
Jag ska ta filips bil och åka till Storvreta.
Mormor och arne har bjudit dit min familj och forslunds för "jul fika".
Har försökt planerat den här veckan, men vart svårt.
Har som sagt tre prov att plugga till, och några julklappar kvar att fixa.
OCH så vill jag gärna hinna gå på bio med Johanna igen, vore skönt och roligt.
Det har vi som sagt förtjänat.
Sen vill jag väldigt gärna hinna simma en eller två gånger också, för att rensa tankarna.

Nu måste jag klä på mig och se till att vi alla får i oss lunch :)

Byebye, puss <3

Mamma och jag hade en fin pratstund på telefonen igår, jag älskar henne <3
Julklappen/julklapparna till henne och henry blir sååå jävla bra :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0