Andra arbetsdagen på Maxi :D

HejHej :)

Nu har jag precis duschat och sitter här.
Läste alldelse nyss mamma, henry och willes blogg.

Hälsningar till er, Mamma, Henry och Lillebror:

Det var tur att jag inte var med och vaknade till åskan, jag som är så rädd för åskan och blixten.
Jätte söta "foppaklosser" som wille fått nu, med bilen, apan och musse pigg :D
Wille blev JÄTTEFIN i sitt hår, bra gjort!! Bra att mamma gick med på att klippa hans hår kort. Skönt för lillebror nu när det är varmt, slippa bli så svettig när han sover.
Gott med klubba, visst var det häftigt i Gränna?
Fatta att vi gjort sådär med polkagris-smeten eller vad man kan kalla den :P. COOLT!
Smögen, ja vad ska man säga. Det är bara för underbart och vackert. Jag vill tillbaka! <3
Bra att han tränas att gå på pottan och slippa blöjan :D

Nu ska jag skriva om min dag jag haft idag.

Jag och MOa började dagen med att byta om till våra "proffsiga" kläder. Sen sökte vi upp Ludvig - våran chef typ. Han ringde Razhanai - som oxå är våran chef typ som talade om vart vi skulle börja.
Vi fick börja med att packa upp hushållspapper, toapapper och massa sånt. Sen vandrade vi vidare mellan alla hyllor och plockade upp tvättmeled, sköljmedel och en massa sånt.

Vi träffade en kul prick idag, - Mattias. Våran nya kompis :)
Han gick ut ifrån Ekeby för ca 4år sen och jobbar på Maxi :) , skit snäll!
Han plockade ut alla kartonger med saker i där framför hyllorna där innehållet hörde hemma, så fick vi plocka upp det på hyllorna. Idag kom han med massor av lådor till mig när jag stod och plockade upp sköljmedel. Haha, han ställde dom inte på golvet, han lät dom stå kvar på buren för att slippa stressa mig. Sen stannade han till lite då och då för att byta några meningar med oss :).
Kul prick.

Idag såg jag Niklas, Jonas m.fl som jag jobbade med när jag praktiserade.
Vi har oxå mött på våra två sommarjobbs - kamrater. Vet inte deras namn ännu bara :P

Vi åt lunch på Mc'donalds med Filip. Filip kom till oss omkring kl 12.00 och då tog vi lunchrast.

Jag och Moa funderade på vad för matlådor vi ska ha med oss Måndagen den 20 Juli då JAg fyller år :D
Kom med förslag till matlåda, jag och moa vill ju fira lite på lunchen :D

Nu ska jag gå ner och kolla på Skansen med filip.
Pusspuss <3

Massor av pussar till min familj som är ute och flänger runt i landet med "foppaklosserna" och husvagnen <3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag tycker ni skall ta med någon god fisk den 20e..;-)

Härligt att det går bra med jobbet. Jag måste deklarera lite att Wille säger både Foppaklosser samt hoppaklosser....det blir v a gång ungefär.



Stor karm och puss till min prinsessa Lina...

2009-07-08 @ 19:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0