Helg .

Hejhej :)

Idag är det helg, skönt.

I morse klev vi upp kl 7.30 när klockan ringde, upp och mata Bamse :)
Efter vi matat Bamse så väntade vi ett tag, fixade i ordning lite saker medans.
Vi gick en sväng med honom, skönt att få en morgon promenad.
När vi kom hem packade vi bilen, åkte till bageriet och åt frukost.
Efter frukosten begav vi oss mot Rasbo, mot farfar.

Pappa, farfar och Micke höll på att stycka nöt.
Två stycken hade dom kvar tills idag.
Farfar tog dom finare bitarna och filip hjälpte honom, jag och pappa fick ta framdelarna, göra grytbitar och rensa till köttfärs. Micke malde köttfärs och assisterade med att kasta ben och fett/rester m.m.

Det gick jätte fort.
Pappa/Farfar/Micke trodde det skulle ta 3 timmar men vi var nog klara ungefär efter 1,5 - 2 timmar.
Filip fick en massa tips och ideér utav farfar och jag fick träna på och göra pappa sällskap.
Vi stod och snackade och sånt, trevligt :)

När jag och filip kom hem så åt vi lunch, duschade och tände en brasa.
Nu har vi kollat på en film och mysit i soffan.

I morgon blir det nog till att ta upp båten och kanske hämta ved.
Blir till att packa lite kartonger också eftersom vi fått en beställning i Gävle.
Snart så är det marknad igen, Gränby! Ser fram emot det, kommer bli roligt! :D

Nu ska jag sträcka på mig, kolla tvätten och så.

Pusspuss , <3


Kom till Gränby, den 21 November kl: 12.00 - 16.00

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0