Marknaden är i full gång :)

Hejhej :D

Idag är det Fredag. Nu har vi haft marknad i två dagar.
Det har funkat bra. I morgon är det lördag och alla Österby-bor snackar om att det kommer att komma mycket folk. Lördag och söndag förväntas det att komma mycket folk!!
Vi hoppas på succé. Det kommer det nog att bli, det har ju gått as bra!

Idag fick vi ett skit bra och STORT erbjudande!!
Gänget som har häst och vagn här på marknaden har en JULrestaurang som dom har öppen november - februari.
Dom har julbodr och sådant :)
De smackade vårat knäckebröd och har nu beställt en STOR beställning.
Dom vill ha knäckebröd så att det räcker för 400personer. VILKEN BESTÄLLNING!!

Jag, Moa och Filip sitter i källaren. Har ränkat pengarna för dagen och har tänt en brasa.
Ikväll ska vi äta beställ - pizza. - Gott!

I morgon kommer pappa att komma ut hit. Mamma, Henry och wille ska jag ringa snart till och fråga när dom planerat att komma :D

När vi hade packat ihop för dagen så ringde min storebror Robert.
Han och hans flickvän Zarah med sällskap hade nyss kommit ut hit till Österby.
Jag gick och träffade dom en stund, snackade och gick runt lite.
Visade vart filip och hans familj bodde och vart bageriet låg.

Skönt att se storebror igen.
Vi syns inte så ofta. Väldigt synd!
Han hade sparat till mustach och skägg, fint!
Nu snackade vi om att vi kanske kunde åka till pappa en helg, båda två. då blir det roligare :D
Och så ses vi ordentligt och hinner prata! - Kanske gå en sväng och prata, han kanske tar med sig deras stora hund.

Nu ska jag pyssla lite, pusspuss allihopa! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0