påskhelgen över,

Hej :)

Nu blir det nog ett långt inlägg, inte skrivit på ett tag.

Börjar med fredag eftersom torsdagen har jag berättat om.
I fredags så sov vi ut hemma i gunsta.
Åt frukost och packade.
Vi skulle åka ut till österbybruk efter 11.00.
  Vi svängde in på Lindex i Boländerna för att kolla efter en vit axelbandslös bh till mig.
Hittade en och den har jag använt.
Funkade jätte bra!
Ska köpa flera. Så skönt för axlarna och nacken.
Efter det så gick vi in på Coop.
Jag skulle lämna tillbaka mina kläder som jag tvättat och hälsa på Annica som kommit tillbaka ifrån Egypten.
  Annica vart jätte glad av att se mig :D , fick en stor kram.
Hon var jätte röd och brun. Hade haft det underbart i Egypten en vecka.
Sen rullade vi mot österbybruk.

På kvällen innan May skulle gå och sova så frågade hon om vi ville ha våra påskpresenter.
Det var något som vi kanske ville använda på lördagen på alla kalas vi skulle på.
  Jag vart jätte nyfiken och ville GÄRNA öppna, men filip sa nej.
Satt tysta ett tag i soffan och may gick upp.
Efter ett tag så var jag så nyfiken att jag övertalade filip och vi sprang upp efter may :D
  Vi fick öppna våra paket!
Jag fick en Jätte fin svart klänning med vita prickar.
Jätte söt och skön var den.
Den hade jag på mig när vi åkte på kalas med min släkt och sen på kvällen också när vi åt påskmiddag här i österby med alla samlade.
  Jag hade klänning och utsläppt hår, kors i taket. Men fick många fina kommentarer så jag var glad över att ha piffat upp mig lite extra. Många blev nog lite chockade.

På lördagen så planerade jag hur tårtorna skulle se ut medans janne och stina gjorde dom :D
När dom var klara så begav vi oss mot Eriksberg.
  Vi skulle äta påsklunch och fira Ove och Henry.
Det vart trevligt. Mycket prat, god mat och kul att träffa alla.
  Vi stannade några timmar innan det var dags att åka hem för att kunna hjälpa till innan middagen.

Istället så vart det så att vi åkte för att hämta filips moster Kih.
En lång och krokig väg som aldrig tog slut.
Jag körde dit och filip hem.
På hemvägen vart jag väldigt åksjuk.
Tror filip hade bråttom hem då klockan var efter 18.00 och det var då alla skulle komma.

Vart en mysig middag i finrummet.
Alvar satt i sin bilbarnstol och sov så sött.
Mycket prat och god mat!

Igår söndag så vart det ännu en mysig middag i finrummet.
Alvar var inte lika nöjd igår som i lördags.
Han ville inte somna.
Anton försökte, sen försökte katarina att amma en stund.
Han ville ändå inte somna.
Jag hade ätit klart och erbjöd mig att ta honom i vagnen och gå tills han somnade.
Det tyckte dom lät som en bra ide.
Filip följde också med.
  Tyckte att anton och katarina kunde få äta i lugn och ro, utan att försöka få Alvar att sova.

Vi var ute ett tag och gick.
Till slut så somnade han iaf.
  När vi kom tillbaka så fikade vi och pratade ännu mera.
Alvar sov ända tills dom kom hem :)

Idag måndag så har vi inte gjort någonting.
Jag klev upp i bra tid för att gå en timmes promenad.
Tyvärr så regn/snöar det så jag spar promenaden till senare.
Kanske ikväll, som igår :)
Skönt att gå på kvällen också.
  Idag åker Åke hem till Ockelbo igen.
Vi ska nog förbi anton, katarina och alvar för att ta ett kort.
May ville att vi skulle fota May, Åke, Anton och Alvar som ett 4;a generations kort.
Kommer att bli fint :D

I morgon jobbar allihopa förutom jag och fanny, vi har lov :)
Vi ska åka till Ikea med ärenden.
Vi ska köpa duschdraperi och presenter till Ellen som fyller 19 år.

Nu ska jag skriva ihop mitt Cv och fixa annat.

Bye, puss :)

Kommentarer
Postat av: Pernilla - Mamma Till Jonas

hej :)

Ligger på sida och lyfter benet rätt upp och sen sakta ner utan att nudda det andra benet :P

Hur jobbigt som helst!



Kram

2010-04-05 @ 13:37:33
URL: http://korkbarn.blogg.se/
Postat av: Pernilla - Mamma Till Jonas

Jag hoppas dom funkar ;)

2010-04-05 @ 13:38:02
URL: http://korkbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0