eftermiddag , lunch

Hej :)

Nu har vi pysslat någon timme ute.
Jag, filip och bamse gick ut på baksidan.
Jag skottade bort en massa snö och filip började elda i tunnan.

May har en lykta på gården som hon brukar tända ljus i för sin mamma ,
Den har varit översnöad och man har inte kunna komma fram dit.
  Jag kände för att skotta en liten stig dit och få fram lyktan.
Nu så lyser det ett ljus i den, ett ljus för Ingrig igen :)
Ikväll kommer det synas bättre.


Jag har nyss varit upp till affären och lämnat tillbaka filme vi hyrde igår
- The Ugly Truth.
En jätte bra film, tyckte iaf jag.
Johanna Örbacke hade hyrt den och skulle kolla på den idag :)
  Jag köpte två trisslotter som vi inte vann något på :/
- Inget husköp så långt ögat når ..
Jag var också in på blomsteraffären till Elenor och kollade.
Hon har så himla mycket fina saker.
Köpte en liten blomma till wicke, hon slog in den i selofan och det vart fint.
  Ska nog köpa något riktigt fint där sen till en speciell person .. .

Filip spelar tv-spel.
Han har suttit på vatten där uppe för att koka nudlar.
Jag mår fortfarande inge bra och kan inte äta.
Ska ta lite frukt och kanske te.
Kunde iaf äta frukost i morse, vilket var uppskattat.
  Som vanligt så håller jag på att tvättar :)
Har tvättat en svart maskin och nu tvättas den vita.
Sen ska jag nog tvätta handdukar och lite påslakan.

Filip ska äta lite lunch, sen ska vi nog upp och handla.
Måste bara fundera ut någon middag.
Jag tycker att vi alla ska sitta i källaren, en brasa tänd och massa ljus.
Maten spelar ingen roll :)

Just ja, har skickat sms till gänget och några till .
På fredag till lördag nästa helg så blir det lite bada - tunna kväll och så.
Umgås, skratta och ses allihopa igen :D
Hoppas ni kan! <3

BYE, <3

Janne och filip tycker att jag ska gå och testa mig för mjölkallergi eller gluten.
Jag tror bara att jag har som stressmage/katarr .

Min farmor är lite speciell.
I morgon ska vi fira Wicke för hon fyller 52år.
Pappa/Wicke skickade ut sms-inbjudan till allihopa.
Hmm, alla har fått den utan farmor?
Konstigt?
Eller är det bara en dum ursäkt?
JA!
Hennes ursäkt den här gången var att hon ej fått inbjudan +
att hon ska vänta på att någon kommer med nycklar.
Hon är ju typ gårds"kvinna".
Jag skrev och fråga henne varför hon inte skulle komma.
Jag fick svar på en gång, hon ringde upp.
Så hon hade sett mitt sms.
Men när pappa skrev sms till henne 30-45 min senare,
då svarar hon inte.
ÅH!!
Jag blir så jävla frustrerad.

Nu ska jag ringa mamma.

Puss hej då,


Kommentarer
Postat av: Från Mamma Ann

Kul att Björn Skifs var bra - längtar...:-)



Farmor är ett kap. för sig - lägg inget "krut" på henne.



Puss//Mamma

2010-02-06 @ 21:36:59
Postat av: Pernilla - Mamma Till Jonas

Alltså din header som är längst upp finns i dina bilder :) Så det år att ändra tillbaks. Man får leta bara lite ;)



Kramar

2010-02-07 @ 20:17:58
URL: http://korkbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0