Tillbaka i Österbybruk igen

Nu är vi hemma igen.

De tre dagar hos Åke har varit bra.
Dom har varit lugna och vi har hunnit med allt vi tänkt fixa.

I morse så sov vi lite längre än igår.
I natt när vi vaknade så vart det 16 grader i stugan.
Jag hade visst kastat av mig täcket och frös som fan.
Filip satte igång den lilla fläkten som fick stå och blåsa ett tag.

Vi gick upp, fixade frukost och väckte Åke som sov.
Vi fixade lite med disk, tvätt och promenad med hunden.
Vi bestämde oss för att vi skulle åka hem idag istället för att åka hem i morgon.
Vi handlade lite och fyllde upp så han klarar sig ett tag.
Tände ett till ljus på graven hos Ingrid.
Sen åkte vi hemåt efter vi lagat lunch och diskat undan.

Nu så är vi hemma.
Jag har hunnit packa upp allt, sätta igång tvätten och duchat.
Filip har nog saknat sitt tv-spel, han började spela så fort vi kom hem :P

I morgon ska vi nog åka med Bamse till vetrinären.
Han är jätte röd i sina öron, kliar sig hela tiden och har som en vit konstig förhårdnad på ena trampdynan.

Har bara tagit några bilder på Ockelbo hos Åke.
Här kommer dom;




Här är huset, väldigt nära det är större än var det ser ut som.




Garaget och bilen vi åkte dit med :)




Snickarbod och längre bort är det som ett traktorgarage.
Traktorgaraget tömde vi igår och nu får allt plats.
Nästa gång ska vi röja mera.




Lilla söta stugan som man bor i då man besöker Åke :D




Öppna spisen inne, jag lyckades göra en riktig fin brasa igår.
Eldade hela dagen då det var närmare - 20 - 25 grader ute.

Nu har jag inga flera bilder.
Nu ska jag kolla tvätten och fixa lite mera.
Ska kolla vad vi ska äta för mat och kolla om vi ska handla.

Ha det bäst.
Någon dag snart så ska vi åka hem till Gunsta.
Man saknar mamma och familjen ofta.

Puss <3


Kommentarer
Postat av: mamma Ann

Jätte mysiga bilder..:-)

Ni är saknade här i Gunsta också...



Puss/Kram/ mamma Ann

2010-01-06 @ 17:51:36
Postat av: Moster Pia

Vilka härliga vinterbilder!!! Det är inte så ofta numera man får se sådana.bMen i år kom kung Bore och gjorde oss ett välbehövligt besök. Han tar igen det ordentligt från alla andra år som vi inte har haft så mycket snö och kyla. Dt är jätte mysigt tycker jag. Kramar moster Pia

2010-01-06 @ 18:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0